Pelikanblut

Pelican Blood

Polizeipferdetrainerin Wiebke adoptiert ihr zweites Kind, die fünfjährige Raya. Schon kurz nachdem Raya auf der Ranch der Alleinerziehenden angekommen ist, zeigt das in seiner Vergangenheit offenbar schwer traumatisierte Mädchen gewalttätiges und antisoziales Verhalten. Expert*innen sprechen Warnungen aus, aber Wiebke ist fest entschlossen, Raya zu helfen - und geht dafür bis an ihre Grenzen und darüber hinaus. Katrin Gebbes zweiter Langfilm ist wahr gewordener Elternalbtraum als finsteres Psychodrama: herausragendes und herausforderndes Beunruhigungskino mit einer fantastischen Nina Hoss. (Markus Keuschnigg)

In the ancient Legend of the Pelican, the mother bird feeds her famished, violently-pecking offspring with rivulets of her own blood. The protagonist of Katrin Gebbe’s intense horror-drama @Pelican Blood@ performs a similar act of self-immolation to liberate her newly-adopted child from deep psychological trauma. Like her highly divisive debut feature @Nothing Bad Can Happen@, Gebbe’s film is certain to provoke, infuriate and dazzle in equal measure. She’s out to draw blood. (Alex Saveliev, Film Threat)

Director's Biography
Katrin Gebbe: Katrin Gebbe shot her first experimental films at the Academy of Visual Arts and Design in the Netherlands, and the School of the Museum of Fine Arts in Boston, USA, and she attended the Hamburg Media School, where she directed award-winning short films. Her first feature “Nothing Bad Can Happen” (2013) premiered at Un Certain Regard in Cannes. "Pelican Blood" opened the Horizons Section of the Venice International Film Festival. Film Selection: Pelikanblut (Pelican Blood, 2019) - A Nocturnal Breath (segment in The Field Guide to Evil, 2018) - Tore tanzt (Nothing Bad Can Happen, 2013) - Sores & Sirin (2008, short) - Narzissen (Daffodils, 2007, short) - Einladung (Invitation, 2007, short)
Crossing Europe Extracts 2020
Katrin Gebbe
Deutschland / Bulgarien 2019
color
121 Minuten
Deutsch / Bulgarisch
OmeU
Drehbuch Katrin Gebbe
Kamera Moritz Schultheiß
Schnitt Heike Gnida
Ton/Sounddesign Petko Manchev, Thekla Demelius
Musik Johannes Lehniger, Sebastian Damerius
Mit Nina Hoss, Katerina Lipovska, Adelia-Constance Giovanni Ocleppo, Yana Marinova, Murathan Muslu
Produzent*innen Verena Gräfe-Höft, Mila Voinikova
Produktion
Junafilm, Miramar Film, Südwestrundfunk
Weltvertrieb
Films Boutique
Österreichpremiere
Verleih in Österreich
Panda Lichtspiele
Weltpremiere
Venice International Film Festival 2019
Austrian Rights
Panda Lichtspiele

Premierenstatus / Premiere Status
Austrian Premiere

Weltpremiere / World Premiere
Belgium, December 2019