Reise nach Jerusalem

The Chair's Game

Alice lebt in der Hipsterhochburg Berlin, ist Ende dreißig, Single und, seit sie ihren Job als Texterin verloren hat, schon eine Weile arbeitslos. Ehemaligen KollegInnen schwindelt sie erfolgreiche Selbstständigkeit vor, dabei ist ihr Konto längst leergefegt. Sie versucht ihre Motivation aufrecht zu erhalten, aber zahlreiche Bewerbungen gehen schief; und das Jobcenter verdonnert sie auch nur zu sinnlosen Weiterbildungskursen - bis Alice die Nase voll davon hat. Lucia Chiarla stellt eine kämpferische Frau und deren sozialen und persönlichen Abstieg ins Zentrum eines Dramas, das mit zahlreichen komischen Momenten gespickt ist. (Katharina Riedler)

Alice (Eva Löbau) is unemployed, but she can no longer tolerate the disgrace of daily life and refuses to get along with the requirements of the job center. Defiantly, she keeps afloat with petrol vouchers that she receives for odd jobs at market research institutes.§The main strength of the film is the authenticity of its dialogue and its careful observation of everyday life. In her debut film, Lucia Chiarla uses a laconic narrative style, which enables the film to swing between black comedy and drama. It amuses and disturbs at the same time. In accordance with the principle of Murphy's law, the story develops a destructive draw. (Theresa Vena, Cineuropa)

Director's Biography
Lucia Chiarla
Lucia Chiarla was born in Genova, Italy, and studied acting at the Civic School of Theater Paolo Grassi in Milano. She also studied literature at the University of Genova, and worked as an actress in theater and film productions. In 2005 she moved to Berlin. Her first film, “Bye Bye Berlusconi“ which she wrote and acted in, was shown at Berlinale in 2006. “The Chair's Game“ is her fiction feature debut.

Film Selection: Reise nach Jerusalem (The Chair's Game, 2018) - Reise nach Jerusalem (The Chair's Game, 2011, short)
Arbeitswelten | Working Worlds 2019
Lucia Chiarla
Deutschland 2018
color
118 Minuten
Deutsch
OmeU
Drehbuch Lucia Chiarla
Kamera Ralf Noack, Steve Scholl
Schnitt Aletta von Vietinghoff
Ton/Sounddesign Dmitriy Petrovski, Rico Prauss
Musik Tobias Vethake
Mit Eva Löbau, Veronika Nowag-Jones, Axel Werner, Beniamino Brogi, Julia Sophie Mink, Constanze Priester, Christian Schmidt, Nils Schulz
Produzent*innen Giulio Baraldi, Lorenzo Baraldi, Claudine Castay
Produktion
Kess Film, Schiwago Film, Camelot Berlin
Weltvertrieb
Slingshot Films
Österreichpremiere
Weltpremiere
Filmfestival Max Ophüls Preis 2018
Weltpremiere / World Premiere
Filmfestival Max Ophüls Preis 2018

Premierenstatus / Premiere Status
Austrian Premiere